Pichak go Up
سیستم همکاری در فروش ملی مارکت Hits.ir
FREE DOM
FREE DOM
 
قالب وبلاگ

در ماه مارچ سال 1999 زمانی که Sony تازه کنسول PS2 را معرفی کرده بود، مشخص بود که بازار کنسول ها را بدست می آورد. کنسولی که توانایی اجرای بازی های سه بعدی به شکلی شگفت انگیز را داشت و از فرمت DVD بهره می برد. این آینده ای بود که در صنعت بازی های کامپیوتری پیش بینی شده بود، اما کسی خبر نداشت که در این زمان Microsoft در قلعه مستحکم خود برنامه هایی را برای آینده دارد. اشخاصی مانند کوین باکس (Kevin Bachus)، سیموس بلکلی (Seamus Blackley)، اوتو برکس (Otto Berkes) و تد هیس (Ted Hase) در حال ساخت اولین کنسول بازی این کمپانی بودند.

آن ها به دنبال ساخت دستگاهی بودند که بتواند چندضلعی های (Polygon) زیادی را پردازش کند. آن ها قصد داشتند تا کنسولی رویایی را عرضه کنند. ایده ای که از ذهن بیل گیتس (Bill Gates) خارج شده بود و کم کم داشت جامه حقیقت به خودش می گرفت. در ادامه سال 99 تیم جدیدی به بخش Microsoft Game Studios اضافه شد و به دنبال سازندگان مختلف برای ساخت بازی می گشت. اشخاص زیادی از Microsoft مأمور شدند تا این کنسول را به استودیوها و کمپانی های مختلف معرفی کنند، چرا که این کنسول در مقایسه با PC از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار بود. Microsoft یک دستگاه فوق العاده را برای خانه ها طراحی کرده بود. ابتدا نام DirectX Box برای این کنسول در نظر گرفته شده بود و سپس نام Xbox برای آن انتخاب شد.

Microsoft اولین کمپانی ای بود که برای یک کنسول بازی از سیستم عامل مخصوص استفاده کرد که از هسته Windows 2000 ساخته شده بود. این کنسول توانایی پشتیبانی از DirectX 8 را نیز داشت و برنامه های مخصوصی برایش تهیه شده بود که بتوان به راحتی با سخت افزار آن ارتباط برقرار کرد. این کمپانی از استودیو هایی مانند BioWare ،Lionhead ،Red Storm و... که با ساخت بازی برای PC آشنایی داشتند، خواست که برای این کنسول بازی طراحی کنند. کار کردن با این کنسول بسیار راحت بود، چرا که معماری آن شباهت زیادی به PC داشت و بازیسازان به راحتی می توانستند با آن کار کنند.

بعد از ملاقات با استودیوی های مختلف، Microsoft قراردادی با Nvidia که بسته های نرم افزاری مختلفی برای صدا و گرافیک داشت که به صورت مجزا روی سیستم های Intel Pentium III اجرا می شدند، بست. پردازنده 32 بیتی این کنسول که قدرت 733MGH داشت، قدرتی دوبرابر PS2 را پیش روی بازیکنان قرار می داد. این کنسول با رم 64 مگابایتی عرضه شده بود و PS2 تنها 32 مگابایت رم داشت. این موضوع همچنان در Xbox 360 نیز دیده می شود و میزان 512 مگابایت رم آن به 256 مگابایت رم PS3 برتری پیدا می کند. Xbox اولیه با 8 گیگ حافظه راهی بازار شد و در نوع خودش یک اقدام جالب در کنسول های بازی به حساب می آمد، اما با تمام این تفاسیر PS2 همچنان به یک کنسول خانگی بسیار پرطرفدار تبدیل شده بود.

در سال 2000 بیل گیتس در همایش Game Developers Conference کنسول Xbox را معرفی کرد. او اطلاعاتی را از آینده این کنسول نیز منتشر کرد. در آن زمان بازی کردن به صورت آنلاین آن هم روی کنسول ها یک امر شکست خورده قلمداد می شد. کنسول Dreamcast اقداماتی در این زمینه انجام داده بود که با شکست مواجه شده بود و به همین دلیل کسی به موفقیت این موضوع ایمان نداشت. اما Xbox از همان روز اول با این ایده راهی بازار شده بود که وارد دنیای بازی های آنلاین شود. این کنسول برای اولین بار واژه های DLC و دموهای قابل بازی و سایر موارد را برای دستگاه های بازی و بازیکنان مطرح کرد.

Xbox این قابلیت را به بازیکنان می داد که CDهای موسیقی را روی این کنسول منتقل کنند و از طریق آن به موسیقی هایشان گوش دهند. این کنسولی بود که دارای کنترلرهای مخصوص بازی بود، اما در برخی موارد توانایی این را داشت که برخی کارهای یک کامپیوتر شخصی را نیز انجام دهد. برای Microsoft این موضوع بسیار مهم بود که بسیاری از قابلیت های یک PC را برای دستگاه بازی جدیدش به ارمغان بیاورد. طراحی Xbox نیز به صورتی بود که شباهت زیادی به یک PC داشته باشد. این کمپانی در GCD 2000 شکل ظاهری این کنسول را نیز به نمایش درآورد. کنسولی که یک X بزرگ روی آن دیده می شد. طراحی ظاهری این کنسول نشان می داد که Xbox تنها یک دستگاه بازی نخواهد بود.

کمی بعد از همایش GDC کمپانی Microsoft با مبلغ 30 میلیون دلار استودیوی بازیسازی Bungie را خریداری کرد. این استودیو که بازی Halo: Combat Evolved را برای PC و MAC عرضه کرده بود، آن را به صورت یک بازی اول-شخص برای Xbox ساخت. Halo باعث شد که کنسول جدید Microsoft با محبوبیت زیادی مواجه شود. Xbox با سرمایه ای 500 میلیون دلاری وارد بازار شد و Microsoft برای آن قطعات جانبی مختلفی عرضه نکرد. کیوسک های مخصوص برای بازی کردن با این کنسول، تبلیغات تلویزیونی و بخش بازاریابی این کمپانی تنها رسانه هایی بودند که این کنسول را معرفی کردند.

165 کمپانی مختلف بیش از 2250 Dev Kit این کنسول در اختیار گرفتند و برای ساخت بازی روی این کنسول خودشان را آماده کردند. IPهای جدیدی مانند Project Gotham Racing ،Halo معرفی شد و کمپانی هایی مانند Tecmo ،Sega و Capcom نیز بازی های انحصاری ای برای این کنسول داشتند. در Consumer Electronics Show سال 2001 بیل گیتس مدل نهایی و فیزیکی این کنسول را به نمایش درآورد. در E3 آن سال نیز قیمت 299 دلاری و تاریخ عرضه آن مشخص شد. در 15 نوامبر سال 2001 اولین مدل های این کنسول راهی بازار شدند و Halo به عنوان اولین بازی انحصاری به پرچم دار Xbox تبدیل شد. این کنسول تا آخر سال 2001 و رسیدن به تعطیلات سال نو 1.5 میلیون واحد در آمریکای شمالی فروش کرد.

بازی Halo مورد توجه تمام بازیکنان قرار گرفت و این موضوع باعث شد که این بازی تا ماه آپریل بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشته باشد. نکته جالب اینجاست که نسخه اول Halo تا سال 2005 بیش از 5 میلیون نسخه فروش داشته است. این آمار در کنار فروش بازی های امروزی مانند Call of Duty که تنها در روز اول 6.5 میلیون فروش می کنند، بیشتر خودنمایی می کند! Xbox در سال 2002 تحولی عظیم را به وجود آورد. این کنسول در اروپا و ژاپن منتشر شد و بازی هایی مانند Splinter Cell ،MechAssault و The Elder Scrolls III: Morrowind نیز برای آن عرضه شدند. Microsoft در آن سال استودیوی بازیسازی Rare که سازنده بازی های Banjo Kazooie و GoldenEye بود را خریداری کرد.

همین طور ساخت دنباله ای برای Halo را نیز تأیید کرد. Xbox یک تحول تازه در صنعت گیم به وجود آورد و با بخش آنلاینش یک تکان اساسی به این صنعت داد. در آگوست سال 2002 کمپانی Microsoft نسخه آزمایشی Xbox Live را راه اندازی کرد. اولین شبکه آنلاین مخصوص بازی های کامپیوتری که تا آن لحظه بازیکنان کنسول با آن نا آشنا بودند. در عرض 60 روز این کنسول بیش از 10 هزار کاربر بدست آورد. این در حالی بود که دعوت نامه های کمی برای کاربران فرستاده می شدند تا وارد این شبکه شوند. کاربران نسخه آزمایشی این شبکه، مبلغ 49.99 دلار بابت حق اشتراک پرداخت می کردند.

با این حق اشتراک کاربران می توانستند از دموهای آنلاین، بازی چندنفره و مضامین مخصوصی که برای بازی ها عرضه می شود، استفاده کنند. همه چیز تا 15 نوامبر سال بعد که سالگرد عرضه این کنسول به بازار بود، به خوبی پیش می رفت و Microsoft نسخه نهایی شبکه Xbox Live را در آن تاریخ برای همه کاربران راه اندازی کرد. در هفته اول 150 هزار کاربر وارد این شبکه شدند و تا پایان ماه، میزان کاربران به 200 هزار نفر رسید. بازیکنان زیادی می توانستند در این شبکه با یکدیگر در ارتباط باشند. خیلی از کاربران این شبکه برای اولین بار با بازیکنان جدیدتری آشنا شدند و با هم به انجام بازی های چندنفره پرداختند. Xbox Live یک جامعه بزرگ از بازیکنان را به وجود آورد.

شبکه Xbox Live در ابتدا برای بسیاری از کمپانی ها تازه و ناشناخته بود و همین موضوع باعث شد که کمپانی هایی مانند EA بخش آنلاین برای بازی هایی مانند Madden را برای Xbox عرضه نکنند. این موضوع برای Microsoft به مشکلی جدی تبدیل شد، اما در سال 2004 کمپانی EA پشتیبانی خودش را از این شبکه اعلام کرد و قابلیت های آنلاین را برای این کنسول عرضه کرد. در جولای سال 2004 شبکه Xbox Live بیش از 1 میلیون کاربر در اختیار داشت و بیش از 200 مورد مختلف برای دانلود روی این شبکه قرار گرفته بود. همچنین بیش از 100 بازی را می شد روی این شبکه به صورت آنلاین بازی کرد. در همان سال نیز ایده Xbox Live Arcade شکل گرفت و بازی های مختلفی برای آن عرضه شدند.

Xbox Live Arcade با عنوان Halo 2 معرفی شد. این بازی باعث شد تا بازیکنان با قابلیت های جدید شبکه Xbox Live آشنا شوند. Halo 2 در زمان عرضه بیش از 125 میلیون دلار فروش کرد. نکته جالب اینجاست که نیمی از این فروش در پیش فروش بازی بدست آمد. Halo 2 در زمان عرضه عملکردی همانند سری Modern Warfare در این نسل داشت. این بازی رکوردهای تازه ای از خود بجا گذاشت و توانست Harry Potter ،Spider-Man و The Matrix را پشت سر بگذارد. اما حقیقت پنهان در مورد Xbox این بود که این کنسول هرگز برای Microsoft سودآور نبود. هزینه ساخت آن از همان زمان عرضه بیش از قیمتی بود که برای فروش آن در نظر گرفته شده بود.

هزینه های Xbox بیشتر از میزان فروش آن بود. پس از 6 ماه که از عرضه این کنسول گذشت، Microsoft قیمت این کنسول را به 100 دلار کاهش داد و بازی های بیشتری برای آن عرضه کرد. در حقیقت فروش بازی ها روی Xbox باعث شد تا این کنسول همچنان در بازار محبوب باشد. در کنار این موضوع Xbox در ژاپن به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این کنسول بسیار بزرگ بود و به کشوری رفته بود که تمام کنسول های بازی ای که در آن به چشم می خورد، کوچک بودند. Xbox در ژاپن 450 هزار واحد فروش داشت. همچنین سازندگان ژاپنی از این کنسول چندان حمایت نکردند و تنها چند بازی از سوی سازندگان ژاپنی برای این کنسول عرضه شد، اما Xbox همچنان در غرب محبوب بود و سازندگان زیادی برای آن بازی تولید کردند.

در سال 2005 خط تولید Xbox کوچک تر شد و Nvidia نیز از عرضه نرم افزارهای بیشتر برای GPU این کنسول خودداری کرد، اما دلیل این کار مشخص نبود، تا اینکه Microsoft کنسول Xbox 360 را معرفی کرد. بستری که Xbox به وجود آورده بود، باعث شد که Xbox 360 با توجه بیشتری مواجه شود. در سال 2005 و بعد از 4 سال که Microsoft کنسول Xbox را راهی بازار کرده بود، Xbox 360 وارد بازار شد. این کمپانی اینبار کنسولش را زودتر از Sony و Nintendo عرضه کرد. Microsoft اولین کمپانی ای بود که نام نسل بعد را به وجود آورد. گرچه Xbox اولیه نتوانست به جایگاه خوبی دست پیدا کند، اما تجربه های زیادی را برای Microsoft به همراه داشت و همین موضوع باعث شد که سازندگان بیشتری از Xbox 360 پشتیبانی کنند. Halo 2 باز هم به یکی از محبوب ترین عنوان های این کنسول تبدیل شد و به فروش 8 میلیون نسخه ای دست پیدا کرد.

بعد از آن استودیوی Bungie بسته های دانلودی را برای این بازی عرضه کرد و در اختیار 6 میلیون کاربر شبکه Xbox Live قرار داد. زمانی که Xbox مورد توجه بازیسازان مختلف قرار گرفت، بسیاری از کمپانی ها Serverهای مختلفی برای عنوان هایی مانند Counter-Strike ،Star Wars: Battlefront و... راه اندازی کردند. این موضوع نشان داد که محبوبیت سری Halo و بازی چندنفره باعث شده که  سایر کمپانی ها نیز به سمت آنلاین بروند. کنسول Xbox تا 14 آپریل سال 2010 از طریق شبکه Xbox Live پشتیبانی شد و پس از آن به خاطره ها پیوست. Xbox و Xbox 360 باعث پیشرفت هایی در صنعت بازی های کامپیوتری شدند و رشد اقتصادی زیادی را برای آن به همراه داشتند. Xbox ایده های جدیدی را برای اولین بار وارد صنعت بازی های کامپیوتری کرد و ایده های مدرنی را به این صنعت تزریق کرد. این کنسول توقعات بازیکنان را بالا برد و دید آن ها به یک بازی را افزایش داد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که وجود فردی مانند بیل گیتس دلیل اصلی این امر بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 11 آذر 1390برچسب:xbox,xbox 360,390,game,xbox game,xbox love,اکس باکس, ] [ 13:47 ] [ Meysam Ekhtiari ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

سلام دوستان گلم. از اسم و عنوان وبلاگ مشخص هستش که هر گونه بحث،گفتگو،اشتراک گذاری مطالب آزاد هست.اما لطفا غیر اخلاقی نباشه.هر درخواستی برای گذاشتن توی وبلاگ داشتید مطرح کنید. متشکرم.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان FREE DOM و آدرس freeforall.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1






استخاره آنلاين با قرآن کريم
?????


.

سیستم همکاری در فروش ملی مارکت
فروش بک لینک